Världens korkaste pappa

God morgon!

Ja måste meddela att ja har VÄRLDENS korkaste pappa! Fan va dum han är! Han kan verkligen inget om tekniken nu förtiden iaf. Åhhh! Så trög han är!
Ett ex.
Pappa: Ida, ja ska få en ny mobil imorrn.
Ida: jaha, va bra
Pappa: Aaa, då får du lära mig den
Ida: Okej.
Pappa: Kan man lägga över bilderna från mobilen till datorn då, utan sladd?
Ida: Aaa, om det är bluetooth på den så.
Pappa: Ja, det är det nog. Men hur får man ut den då?
Ida: UT?! Man tar inte UT den heller!
Pappa: Men är det inte en sånhär? (visar grejen vi sätter i datorn)

Jag blir tyst å tittar på han sen fortsätter han å dumförklarar sig

Ett annat ex.

Pappa: Du får hjälpa mig med att köpa ett kort till mobilen. Ja ska ha samma som du.
Ida: Okej. Men tror du att du gör över med 49 kr i månaden?
Pappa: (Svarar nte på den frågan) Så vill jag ha ett nummer till det också

Daaaaaaaah! Som om inte nummret skulle följa med kontantkortet?! Så dum han är!!

Så där fortsatte det ett tag om mobiler tills han märkte att ja fick damp på honom så han gick här ifrån :P haha

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Hahaha du får tänka dig att vi har växt upp med detta men det har inte våra föräldrar. Jag har också en sådan pappa som kan ringa för att beräfta att han tryckte på rätt skrivut knapp... Så jag förstår dig verkligen!

Postat av: Madde

Haha, kunde inte låta bli att skratta högt åt din pappa :) Det är gulligt när föräldrar och äldre ska försöka att förstå sig på teknik! :D

2008-03-27 @ 14:37:37
URL: http://madeleeiinee.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback